شیشه لمینت از تولید تا اجرا

موردی که امروز قصد بررسی آن را داریم. شیشه لمینت. است قبل از توضیح باید بگوییم. در مجموعه سهند دُر، تولید و اجرای این شیشه با مناسب ترین قیمت وزیر نظر افراد متخصص می باشد. همراه با ضمانت و خدمات پس از فروش.

لمینت یکی از انواع شیشه است. این نوع بسیار کاربردی می باشد. لمینت مزایای فراوانی دارد. از دیگر انواع شیشه می توان به شیشه سکوریت، شیشه ضد گلوله، شیشه هوشمند، شیشه سندبلاست و … اشاره کرد.

در قسمت خدمات سایت می توانید توضیحات کامل راجع به هر یک از این شیشه ها را مطالعه کنید. هر کدام از شیشه های نامبرده شده ویژگی ها و مزایایی دارند. پر استفاده ترین نوع شیشه شیشه سکوریت است. اما در این مقاله قرار است به شیشه لمینت بپردازیم.

شیشه ها را علاوه بر جنس می توان از نظر ظاهری نیز دسته بندی کرد. مهمترین در این دسته بندی شیشه شیاردار می باشد. شیشه مات و شیشه های رنگی نیز دسته بندی های دیگر می باشند.

انواع شیشه لمینت

شیشه لمینت چیست:

برای شخصی که اطلاعاتی در زمینه شیشه ها ندارد. مهمترین سوالی که پیش می‌آید این است. شیشه لمینت چیست؟ این شیشه چگونه ساخته می شود؟ در این قسمت به نحوه ساختار شیشه لمینت می‌پردازیم.

ساختار این شیشه نسبتاً ساده است. اما ساخت آن به تخصص نیاز دارد. همچنین دستگاه های پیشرفته می خواهد. متریال مورد استفاده برای ساخت این شیشه نیز ویژه هستند.

شیشه لمینت معمولا از دو یا چند لایه شیشه تشکیل می شود. بین شیشه‌ها لایه ای طلق مانند قرار می‌گیرد. به این لایه طلقی پلی وینیل بوتیلات گفته می شود. به صورت خلاصه لایه را پی وی بی می نامند.

پس از لایه بندی درست، این شیشه ها در دستگاه های مخصوص قرار می گیرند. تا محصول نهایی به دست بیاید.

این که برای ساخت از چند لایه شیشه و طلق استفاده شود. به موارد مختلفی بستگی دارد. کاربردهای مختلف شیشه، لایه‌های مختلفی دارند. برای موارد مهم تر از شیشه های لایه های بالاتر استفاده می شود.

نوع شکستن

دلیل استفاده از طلق بین شیشه ها:

این طلق به دلیل ماهیت شیشه لمینت است. در ادامه به تفاوت لمینت با سایر شیشه ها اشاره خواهیم کرد. در این قسمت به طور جزئی دلیل قرارگیری طلق را بیان می‌کنیم.

این شیشه یک شیشه ایمن است. هنگام شکسته شدن شیشه فرو نمی ریزد. شیشه بر سر جای خود باقی می ماند. تکه های شکسته شده به طلق می چسبند.

این طلق در بین لایه های شیشه قرار می گیرد. شیشه های شکسته را جذب می کند. همین نکته باعث می‌شود شیشه فرو نریزد. بنابراین قرار گیری این طلق ضروری است. وجود آن برای حفظ ماهیت شیشه لمینت می باشد.

با وجود این طلق این شیشه کارکرد درست را دارد. کارکردی که باید داشته باشد.

تفاوت شیشه سکوریت و شیشه لمینت:

این دو شیشه از چند نظر با هم تفاوت دارند. متریال استفاده شده در ساخت این شیشه ها متفاوت می باشد.

همانطور که گفته شد برای ساخت لمینیت از چند لایه شیشه و طلق استفاده می‌شود. اما در ساخت شیشه سکوریت فقط شیشه به کار می رود.

روند ساخت این دو نیز متفاوت است. در ساخت شیشه سکوریت شیشه ابتدا برش داده می شود. پس از آن در کوره های مخصوص قرار می گیرد. دما تا ۷۰۰ درجه سانتیگراد افزایش می یابد. پس از آن به صورت ناگهانی خنک می شود. این کار توسط خنک کننده های سریع انجام می شود.

روند ساخت این چنینی باعث می شود که مقاومت آن بسیار بالاتر از شیشه های معمولی باشد.

اما در شیشه لمینت پس از لایه به لایه قرار گرفتن شیشه و طلق شیشه در دستگاه های مخصوص قرار می گیرد. تحت فشار و حرارت هستند. تا لایه ها به صورت کامل به هم متصل شوند. آنها یک لایه کلی جدید را به وجود می‌آورند.

این دو شیشه قطرهای متفاوتی نیز دارند. به دلیل لایه لایه بودن لمینت، قطر آن بیشتر می باشد.

موارد استفاده این دو نیز متفاوت است. از لمینت بیشتر در شرایط خاص برای ایمنی بیشتر استفاده می شود.

لمینت هنگام شکسته شدن فرو نمی ریزد. قطعات شکسته شده شیشه کنار یکدیگر قرار می گیرند. اما شیشه سکوریت هنگام شکستن فرو می ریزد. تفاوت آن این است. که شیشه های شکسته شده سکوریت مانند شن و خاک می باشند.

این یک مزیت برای آنها محسوب می شود. شیشه های عادی هنگام شکسته شدن به قطعات خطرناک تبدیل می شوند. شیشه سکوریت نسبت به شیشه های عادی بسیار ایمن تر است. بعد از این دو شیشه، لمینت در درجه اول قرار دارد.

شیشه لمینت

مزایای شیشه لمینت:

1.مهمترین مزیت لمینت امنیت بالای آن است. همانطور که گفته شد. این شیشه ها بسیار ایمن هستند. آنها هنگام شکستن فرو نمی ریزند. بین لایه های شیشه طلق قرار می گیرد. قطعات شکسته شده به دلیل خاصیت چسبندگی طلق به آن می چسبند.

این شیشه از دو جهت ایمن است. اول اینکه از عبور افراد جلوگیری می کند. حتی در هنگام شکستن.

دومین مورد اینکه هنگام شکسته شدن آسیبی به افراد نمی رساند. فرو ریختن شیشه می تواند بسیار خطرناک باشد. به همین جهت از این شیشه میتوان برای مناطق خاص استفاده کرد. شیشه لمینت یک انتخاب مناسب برای شیشه های سایز بزرگ است.

2.مزیت دیگر این شیشه عایق بودن آن است. لمینت در برابر صدا عایق است. هیچگونه موج صوتی از این شیشه عبور نمی کند. عایق بودن یک ویژگی مهم برای شیشه است.

3.لمینت یک مزیت دیگر نیز دارد. این مزیت، این نوع شیشه را متفاوت می‌کند. این شیشه از عبور اشعه uv جلوگیری می کند. اشعه یووی می تواند ضرر آفرین باشد.

اشعه یووی خورشید از شیشه های عادی عبور می کند. این اشعه به مرور زمان می‌تواند باعث تغییر رنگ و آسیب های جزئی شود. معمولاً تابلوها، فرش ها و … با قرار گرفتن در برابر این اشعه تغییر رنگ می دهند.

اشعه یووی می‌تواند به مرور باعث پوسیدگی شود. شیشه لمینت با جلوگیری از عبور اشعه uv بسیار مفید است. آنها بیش از 90 درصد از عبور این اشعه جلوگیری میکنند. این شیشه باعث حفظ طول عمر این اشیا می شود.

دیگر مزایا:

شیشه نوع لمینت بسیار زیبا و شفاف است. این شیشه می تواند در کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار بگیرد. معمولاً محدودیتی برای آن وجود ندارد.

انواع مختلف این شیشه حق انتخاب به شما می دهند. این نیز یک مزیت محسوب می شود. لمینت رنگی نیز موجود است.

از این شیشه در موارد حساس استفاده می شود. جاهایی که نیاز به امنیت شدید دارند. شیشه ضد گلوله نیز می تواند جایگزین خوبی باشد.

شیشه نوع لمینت در برابر شرایط جوی بیرونی مقاوم است. طوفان، زلزله و … هیچ آسیبی به این شیشه نمی رساند. لمینت در برابر آتش سوزی نیز مقاوم است. این شیشه ها از انتقال آتش سوزی به طرف دیگر جلوگیری می کنند.

شیشه لمینت

در چه مواردی از لمینت استفاده می شود:

این شیشه ها محدودیتی ندارند. آنها در همه جا قابل استفاده هستند. معمولاً از این شیشه ها برای اماکنی که به امنیت بیشتری نیاز دارند استفاده می شود. مکان هایی مانند بانک ها، صرافی ها، فروشگاه های طلا و جواهر و …

استفاده از حفاظ ها مانند حفاظ استیل در کنار شیشه مناسب بسیار مهم است. در موارد امنیتی شدید می توان از شیشه ضد گلوله نیز استفاده کرد.

از موارد این چنینی بگذریم. شیشه لمینت یک انتخاب مناسب برای مکان های بزرگ و پر رفت و آمد است. در جاهایی که به شیشه سوپر سایز نیاز دارند. لمینت به کمک می آید. این به دلیل امنیت بالایی است که این شیشه ها ایجاد می کنند.

فرو ریختن شیشه هنگام شکستن خطرناک است. این مورد در مکان های پر رفت و آمد می تواند مشکلات جبران ناپذیری به وجود بیاورد. شکستن شیشه های غول پیکر و ریزش آنها نیز بسیار هولناک است.

شیشه نوع لمینت این مشکل را برطرف می کند. در پاساژ ها، هتل ها، رستوران ها، مجتمع های تجاری، مغازه ها و حتی ساختمان های مسکونی نیز از این شیشه استفاده می شود. شیشه نوع لمینت می تواند یک انتخاب برای نمای شیشه ای نیز باشد.

از این شیشه برای کف های شیشه ای، درب های ورودی، پنجره ها و … نیز استفاده می شود.

فوتولمینت

تفاوت شیشه لمینت و شیشه فتو لمینت:

شیشه فتو لمینت نسل جدید لمینت است. همانطور که از نام آن پیداست. از ترکیب عکس با شیشه به وجود می آید.

در ساختار شیشه لمینت به این موضوع اشاره کردیم. شیشه لمینت از ترکیب لایه های شیشه و طلق به وجود می آید. طلق قرار گرفته در وسط شیشه می تواند ساده نباشد.

در شیشه فتو لمینت روی این طلق چاپ صورت می گیرد. چاپ می تواند به صورت دیجیتال باشد. هر گونه عکسی قابل چاپ روی این طلق است.

پس از آماده شدن طلق با طرح مورد نظر، آن را در بین لایه های شیشه قرار می دهند. بعد از این مرحله روند عادی در پیش گرفته می شود. یعنی شیشه تحت حرارت و فشار قرار می گیرد. پس از آن شیشه فتو لمینت به وجود می آید.

تفاوت شیشه فتو لمینت و لمینت تنها در طرح طلق و ظاهر آن ها است. شیشه فتو لمینت یک مرحله اضافه تر دارد. آن چاپ طرح روی طلق است.

برای ساخت شیشه فتو لمینت روش های دیگری نیز وجود دارد. می توان به جای طلق طرح دار از پارچه طرح دار استفاده کرد.

پارچه چاپی می‌تواند در بین لایه های شیشه قرار بگیرد. پس از آن عملیات لمینت کردن انجام می شود.

راه حل ساده تری نیز وجود دارد. به این صورت که اول شیشه لمینت ساخته می شود. بعد با چاپ دیجیتال تصویر مورد نظر روی شیشه پیاده می شود.

به روش اول لمینت با طلق گفته می شود. دومین روش لمینت با پارچه است. به آخرین روش، روش چاپی گفته می شود.

کاربرد های دیگر:

از شیشه برای ساخت قسمت های خاص شیشه ای ساختمان استفاده می شود. مکان هایی مانند:

کف شیشه ای

سقف شیشه ای

پله شیشه ای

نرده شیشه ای

درب ها و پنجره ها

نمای شیشه ای

و حتی برای ساخت استخر شیشه ای.

موارد نام برده شده به شیشه نیاز دارند. شیشه ای که امنیت و مقاومت لازم را داشته باشد. به همین دلیل انتخاب شیشه لمینت می تواند یک انتخاب هوشمندانه باشد.

نرده و راه پله لمینت

محاسبه قیمت شیشه لمینت:

قیمت شیشه لمینت به موارد مختلفی بستگی دارد. مواردی چون:

1.ابعاد شیشه

2.کیفیت شیشه

3.رنگ شیشه

4.قطر شیشه

5.لایه های شیشه

6.فتو لمینت بودن یا نبودن شیشه

7.کاربرد مورد استفاده

و …

تمامی موارد نام برده شده می‌توانند قیمت شیشه لمینت را تغییر دهند.

برای اطلاع از قیمت دقیق و مشاوره رایگان می توانید با همکاران ما در مجموعه سهند تماس بگیرید.

اگر سوالی دارید. با ما در تماس باشید. شماره های موجود ۲۴ ساعت شبانه روز فعال می باشند.

طرح دار

خلاصه:

لمینیت یک شیشه بسیار مقاوم و کاربردی است.

این شیشه به داشتن ایمنی بالا معروف است.

آنها حتی هنگام شکستن نیز فرو نمی ریزند. قطعات شیشه در کنار یکدیگر باقی می ماند.

این ویژگی از عبور سارقین و افراد هنگام شکستن شیشه نیز جلوگیری می کند.

همچنین شکستن این شیشه ها خطری ندارد. از این رو یک انتخاب مناسب برای شیشه های ابعاد بزرگ می باشد.

از این شیشه می توان برای مکان های پر رفت و آمد نیز استفاده کرد. زیرا آنها خطرناک نمی باشند.

لمینت برای استخر شیشه ای، سقف شیشه ای و کف شیشه ای استفاده می شود.

ایمنی بالای آن خیال شما را راحت می سازد. مکانیزم ساخت شیشه لمینت به صورت لایه‌ای است.

لمینت از دو یا چند لایه شیشه تشکیل می شود. بین شیشه ها طلق قرار می گیرد. پس از لایه بندی آن ها تحت فشار و حرارت قرار می گیرند.

لمینت مزایای فراوانی دارد. آنها بسیار متنوع هستند.

این شیشه ها از عبور اشعه uv جلوگیری می کنند. اشعه یووی می تواند باعث تغییر رنگ و فرسایش اجسام شود.

اشعه uv در برابر صدا عایق است. آنها هیچگونه صدایی را از خود عبور نمی دهند. این یک ویژگی مهم برای شهرهای شلوغ است.

نکات:

از لمینت برای ساخت درب و پنجره، آسانسور شیشه ای، نمای شیشه ای و … نیز استفاده می شود.

شیشه رنگی نیز موجود است. شیشه لمینت می تواند در ابعاد مختلف باشد.

آن ها همچنین می توانند لایه بندی متفاوتی داشته باشند. شیشه های چند لایه و دولایه موجود هستند.

تعداد لایه های شیشه به موارد مختلفی بستگی دارد. هرچه تعداد لایه ها بالاتر برود شیشه مقاوم تر است.

از لمینت برای مکان های خاص استفاده می شود. مکان‌هایی مانند بانک ها، صرافی ها، طلافروشی ها و …

از آنها برای مجتمع های تجاری، هتل ها، رستوران ها و … نیز استفاده می شود.

شیشه فوتو لمینت یکی از انواع لمینت ها است.

این شیشه از ترکیب لمینت و تصویر به وجود می آید.

بین لایه های شیشه می تواند طلق طرح دار و یا پارچه طرح دار قرار بگیرد.

روی طلق و یا پارچه تصویر مورد نظر چاپ می شود. سپس با فرایند لمینت کردن شیشه فتو لمینت به وجود می آید.

امکان چاپ روی شیشه نیز وجود دارد. که یک راه دیگر است. با چاپ دیجیتال روی شیشه لمینت نیز می توان شیشه فتو لمینت داشت.

قیمت این شیشه ها به موارد مختلفی بستگی دارد. می توانید با تماس با شماره های موجود از قیمت به روز و دقیق مطلع شوید.

علاوه بر آن مشاوره رایگان نیز دریافت خواهید کرد. همکاران ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید 🙂

66010017 66023214