نمای کرتین وال

نمای کرتین وال:

نمای کرتین وال و هر نوع نما یکی از مهمترین قسمت های ساختمان است. قبل از ورود به ساختمان نما به چشم می خورد. زیبایی نما از اهمیت بالایی برخوردار است.

انواع مختلف نمای ساختمان موجود است. نمای آجر، نمای سنگ، سرامیک، نمای کامپوزیت، نمای استیل، نمای شیشه ای و …

در گذشته بیشتر استفاده از نمای آجری مرسوم بود. سال های نه چندان دور از آجر نما برای زیبا سازی نمای بیرونی ساختمان استفاده می شد. بعد از آن نما های جدید تر با متریال متفاوت رواج پیدا کردند.

نمای سنگ و کامپوزیت بعد از آجر طرفدار پیدا کرد. یکی از پرطرفدارترین نما ها نمای شیشه ای است.

نمای شیشه ای انواع مختلفی دارد. انواعی مانند نمای کرتین وال، نمای اسپایدر، نمای فریم لس و … هر یک از نماهای نامبرده شده ویژگی های مختص خود را دارند.

در این مقاله قصد داریم نمای کرتین وال را به طور کامل مورد بررسی قرار دهیم. اگر راجع به نمای کرتین وال و قیمت نما سوالی دارید. در ادامه با ما همراه باشید.

برای زیبا سازی ساختمان های مدرن بیشتر از نمای شیشه ای استفاده می شود. نمای شیشه ای می تواند بسیار جلب توجه کند. از این رو برای ساختمان های تجاری و مجتمع های خاص بسیار مناسب می باشد.

از نمای شیشه ای در ساختمان های مسکونی نیز استفاده می شود. این نما مزایای بسیاری دارد. همین باعث می شود مورد استفاده قرار بگیرد.

بعد از مقدمه قبل از شروع هر بحثی بهتر است به این سوال پاسخ دهیم. نمای کرتین وال چیست؟ حتما این سوال تا الان برای شما به وجود آمده است.

نمای کرتین وال

نمای کرتین وال چیست؟

همانطور که شاید تا الان متوجه شده اید. کرتین وال نوعی نمای شیشه‌ای است. اما دلیل نامگذاری این اسم چیست؟ این نما تفاوتی دارد.

در این نما بار حاصل از فشارهای بیرونی ساختمان و وزن نما روی ساختمان تحمیل نمی شود.

فشارهای بیرونی ساختمان مانند طوفان و وزش باد و … می باشد. در این نما ساختمان مجبور به تحمل وزن شیشه های به کار رفته در نما نیست.

این فشار روی پوسته بیرونی ساختمان تقسیم می شود. برای کرتین وال معمولاً از شیشه های با وزن سبک و آلومینیوم استفاده می شود.

به دلیل وزن سبک این نما و نحوه تقسیم فشار حاصل از وزن، این نما یکی از بهترین نما ها در سازه می باشد. کرتین وال یک واژه انگلیسی است.

معادل فارسی آن دیوار پرده ای است. فلسفه این نامگذاری بسیار زیبا است. پرده و دیوار هر دو برای جداسازی فضا استفاده می شوند.

قرار گرفتن این دو اسم در کنار هم ترکیب تضاد است. تضادی از نرمی و سختی. پرده انعطاف پذیر و با وزنی سبک می باشد. در صورتی که دیوار نشان دهنده مقاومت و استحکام بالا است.

کرتین وال یک نمای فوق العاده است. هم مقاومت و استحکام دیوار را دارد. هم به اندازه پرده سبک است. با این نما وزن زیادی به ساختمان تحمیل نمی شود.

از آنجایی که نمای کرتین وال فشار بیرون ساختمان را تحمل می کند. باید بسیار مقاوم باشد. فشار بیرونی فشار حاصل از باد، طوفان و … است.

همانطور که گفته شد. تحمل وزن خود نما نیز با نمای کرتین وال می باشد. بنابراین استحکام آن بسیار اهمیت دارد. از طرفی این نما نباید فشار اضافه به ساختمان وارد کند. پس سبک و انعطاف پذیر است.

لامل ها

مزایای نمای کرتین وال:

تا به الان با ویژگی های این نما آشنا شده ایم. در این قسمت به صورت خلاصه ویژگی های نمای کرتین وال را بیان می کنیم.

1.از آنجایی که نمای کرتین وال از شیشه ساخته می‌شود. نور محیط را کاملا حفظ می کند. با استفاده ازاین نما ساختمانی زیبا و پر نور خواهی داشت.

2.نمای کرتین وال عایق است. این نما در برابر صدا و حرارت عایق است. یکی از مهمترین ویژگی هایی که هر نما باید داشته باشد. عایق بودن در برابر صدا و حرارت است.

عایق بودن در برابر صدا باعث آرامش داخل ساختمان می شود. عدم انتقال حرارت و گرما باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می شود. این نما وزن بسیار سبکی دارد. این موضوع وزن ساختمان را بالا نمی برد.

3.کرتین وال یک نمای مقاوم و بسیار زیبا است.

4.از نظر قیمتی یکی از مناسب ترین نما ها کرتین وال می باشد.

5.نمای کرتین وال نصب راحتی دارد. نصب این نما زمان بر نیست.

نمای کرتین وال

نصب نمای کرتین وال:

این نما نصب راحتی دارد. روی پوشش بیرونی ساختمان سازه های سبک آلومینیومی قرار می گیرد.

پس از آن شیشه های مورد نظر روی این سازه های آلومینیومی نصب می شوند. نصب شیشه باید به گونه‌ای باشد که کاملا عایق بندی شود. با این ترفند سازه های آلومینیومی بیرون از ساختمان مجبور به تحمل بار شیشه ها هستند.

استفاده از سازه های آلومینیومی سبک و شیشه های با وزن کم باعث می شود. این نما وزن زیادی نداشته باشد.

به سازه های آلومینیومی اصطلاحاً لامل گفته می شود. این لامل های آلومینیومی به صورت عمودی و افقی نصب می شوند. آنها فضای مشبکی به وجود می آورند.

شیشه و لامل ها به کمک لاستیک هایی عایق بندی می شود. عایق بندی به صورت کامل است.

در گذشته از لامل هایی با جنس فولاد، چوب و … نیز استفاده می شود. هر یک از موارد فوق معایبی داشتند. زنگ زدن و پوسیدگی زودهنگام یکی از مهمترین معایب بود.

همین امر باعث شد که خیلی زود بروند. آنها جای خود را به لامل های آلومینیومی دادند. آلومینیوم یک فلز سبک و ضد زنگ است. آن مقاومت بسیار خوبی نیز دارد. این فلز به راحتی می تواند وزن شیشه ها را تحمل کند.

حالات مختلف نصب:

نصب شیشه ها روی سازه های آلومینیومی دو حالت دارد.

اینکه نما کدام یک از حالات را داشته باشد. به شرایط مختلف بستگی دارد.

حالت اول این است که پس از نصب شیشه ها، قاب شیشه و محل قرارگیری آن دیده می شود. البته روی اتصالات ریز درپوش هایی قرار می گیرد. این باعث تمیزی و زیبایی بیشتر نما می شود.

حالت دوم نمای فریم لس است. در آن سازه به طور کامل پنهان می شود. فقط نمای شیشه‌ای مشخص است. با توجه به شرایط موجود و نظر افراد مختلف هر یک از حالات قابل اجرا است.

اجرای نمای کرتین وال توسط افراد متخصص و زیر نظر معماران و مهندسین می باشد.

سازه های آلومینیومی

قیمت نمای کرتین وال:

محاسبه قیمتی نمای کرتین وال به موارد مختلف بستگی دارد. اینکه نمای کرتین وال از چه نوع می باشد. مساحت ساختمان مورد نظر چقدر است. بسیار مهم است.

در بعضی از موارد قطر شیشه های به کار رفته نیز می‌تواند متفاوت باشد. برای دریافت قیمت مشخص شده نمای کرتین وال می توانید با شماره های موجود تماس بگیرید.

همکاران ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. آنها با توجه به نیاز شما راهنمایی های لازم را انجام می دهند. سپس با توجه به شرایط مورد نظر قیمت دقیق را اعلام خواهند کرد.

با توجه به نوسانات قیمتی بازار نیز نمی توان قیمت قطعی را بیان کرد.

مجموعه سهند دُر برای تمامی خدمات خود قیمت مناسب در نظر دارد. رضایت شما بسیار مهم است. همین مورد باعث فعالیت موفق سی ساله شده است. ضمانت و خدمات پس از فروش از دیگر ویژگی های مجموعه است.

تفاوت نمای فیس کپ و فریم لس:

در نمای فیس کپ لامل ها، لاستیک های بین آنها و اتصالات بین شیشه توسط درپوشی پوشیده می شود. با این کار نمای بیرونی زیبا تر به نظر می رسد.

در نمای فریم لس این درپوش وجود ندارد. شیشه ها بدون هیچ قابی در کنار یکدیگر قرار می گیرند. البته در نمای فریم لس نیز لامل ها، لاستیک ها و اتصالات وجود دارد.

جمع بندی:

کرتین وال در فارسی به معنی دیوار پرده ای است.

این نما مانند پرده سبک است. فشار نمای کرتین وال روی پوسته خارچی ساختمان است. بار اضافی به ساختمان تحمیل نمیشود.

این نما از لامل ها و شیشه ساخته می شود.

لامل سازه هایی از جنس آلومینیوم است. برای شیشه نیز شیشه سکوریت با وزن سبک استفاده می شود.

لامل ها بصورت مشبک هستندو آنها عمودی و افقی روی هم قرار می گیرند.

این نما بسیار زیبا است. به دلیل ویژگی ها بسیار پرطرفدار می باشد.

نصب این نما به تخصص نیاز دارد. شیشه ها و نما کاملا عایق بندی می شوند.

کرتین وال یک نمای مقاوم است. در برابر باد و طوفان مقاوم می باشد.

این نما عایق صوت و دما است.

دو مدل نمای فریم لس و فیس کپ وجود دارد.

در نمای فریم لس از بیرون تنها شیشه دیده می شود. هیچ یک از اتصالات و لامل ها مشخص نستند.

در نمای فیس کپ درپوشی روی آنها قرار میگیرد. از بیرون ترکیب قاب و شیشه مشخص است.

قیمت این نما به موارد مختلف بستگی دارد. با تماس با ما می توانید از قیمت دقیق مطلع شوید. مشاوره رایگان نیز دریافت خواهید کرد.

خدمات ما همراه با نصب، خدمات پس از فروش و ضمانت می باشد.

سوال دارید؟ با ما تماس بگیرید:)

66010017 66023214