نمای شیشه ای

نمای شیشه ای چیست؟ به چه نمایی نمایشی گفته می شود؟ اینها سوالاتی است که با شنیدن عنوان مقاله به ذهن شما می آید.

در تمامی ساختمان ها از شیشه برای درب و پنجره استفاده می شود. اما همه ساختمان ها دارای نمای شیشه‌ای نیستند. در حالت کلی به نمایی شیشه ای گفته می شود که بیشتر از ۶۰ درصد و یا ۶۰ درصد آن را شیشه تشکیل داده باشد.

معمولاً ساختمان های دارایی این نوع نما از نوع ساختمان های تجاری می باشد. برای ساختمان های مسکونی نمای شیشه‌ای مناسب نمی باشد. این نوع نما برای مجتمع‌های مسکونی مورد پسند نیست.

از نمای شیشه‌ای در ساخت مجتمع های تجاری، رستوران ها، هتل ها، ویلا ها و … استفاده می شود. زیبایی این نوع ساختمان ها برای جذب مشتری و روابط تجاری اهمیت دارد. بدون شک زیبایی و اهمیت آن را نمی‌توان نادیده گرفت.

نمای شیشه‌ای زیبایی وصف نشدنی دارد. به دیگر مزایای این نما در ادامه اشاره خواهیم کرد. اگر می خواهید اطلاعات کامل را راجع به این نما به دست بیاورید. در ادامه همراه ما باشید. تا پایان این مطلب را مطالعه کنید.

نمای شیشه ای

آیا نمای شیشه ای امنیت لازم را به وجود می‌آورد:

قبل از شروع تعریف و توضیح راجع به نمای شیشه ای باید راجع به امنیت آن صحبتی داشته باشیم. امنیت یکی از ارکان مهم است. آن هنگام ساخت یک ساختمان باید مورد توجه قرار بگیرد.

با چیزهایی که در ذهن عموم افراد است. شاید به نظر برسد نمای شیشه‌ای امنیت ندارد. باعث می‌شود که ساختمان به راحتی مورد تجاوز قرار بگیرد. شاید فکر کنید ورود به ساختمانی که بیشتر از ۶۰ درصد آن را شیشه تشکیل داده است کار دشواری نیست.

شیشه شکستنی است. اما این فکر را از خود دور کنید. برای نمای شیشه‌ای معمولاً از شیشه‌ سکوریت سوپر سایز ابعاد بزرگ استفاده می شود. شیشه هایی که در ساخت این نما به کار می‌رود به راحتی نمی شکنند. آنها قابل نفوذ نیستند. اگرچه برای امنیت بالاتر می توان از شیشه های ضد گلوله نیز استفاده کرد.

استفاده از شیشه ضد گلوله:

شیشه های ضد گلوله خیال شما را از همه جهات راحت می کنند. این نوع شیشه ها به هیچ عنوان قابل نفوذ نیستند. آنها با هیچ نوع وسیله ای نمی شکنند.

علاوه بر این معمولاً برای نمای شیشه‌ای حفاظ نیز در نظر گرفته می شود. ارتفاع و شرایط بکار بردن شیشه در نما به گونه‌ای نیست که افراد به راحتی بتوانند وارد ساختمان شوند.

در برخی از ساختمان هایی که در آنها از این نوع نما استفاده شده است. بعد از نمای شیشه ای، دیوار یا حفاظی قرار دارد. نما فقط برای بیرون از ساختمان در نظر گرفته شده است.

در این شرایط داخل ساختمان ساختار و حفاظی دیگر دارد. علاوه بر همه مطالب گفته شده که شما را مطمئن می‌سازد. باید گفت که این نوع نما بیشتر برای ساختمان های تجاری استفاده می شود. که به این موضوع در مطالب فوق اشاره شد. ساختمان‌های تجاری معمولاً در مکانهای خاص قرار می گیرند. برای آنها دوربین های متعدد و نگهبان در نظر گرفته می شود.

شیشه سایز بزرگنمای ساختمان

شیشه مورد استفاده برای نمای شیشه ای چیست؟

برای ساخت نمای شیشه ای از شیشه سکوریت استفاده می شود. می توان شیشه های ضد گلوله و یا حتی شیشه هوشمند را جایگزین شیشه سکوریت عادی کرد. اما به طور معمول از شیشه سکوریت استفاده می شود.

شیشه سکوریت انواع مختلفی دارد. نوع ساده و رنگی موجود است. همچنین شیشه می تواند مات و یا شفاف باشد. آنها می‌توانند حالت آینه ای نیز داشته باشند.

در برخی از نماهای شیشه‌ای از شیشه‌ رفلکس استفاده می‌شود. که از یک طرف به سمت بیرون دید دارند. از طرف دیگر فقط نور منعکس می شود. دید به داخل ساختمان وجود ندارد. این نوع نما یکی از پرکاربرد ترین نماها است. زیرا گاهی در برخی از ساختمان ها این اهمیت دارد. که از بیرون از ساختمان به داخل دیدی وجود نداشته باشد. همچنین زیبایی ویو بیرون ساختمان باید حفظ شود. ویو از اهمیت بالایی برخوردار است.

نمای شیشه ای

مزیت های نمای شیشه‌ای:

این نوع نما مزایای فراوانی دارد. اما دو مزیت بزرگ آن باعث می شود که بسیار مورد استفاده قرار بگیرد. از این نوع نما در دکوراسیون های مدرن بسیار استفاده می شود.

اولین مزیت بزرگ نمای شیشه ای، زیبایی بیش از حد آن است.

یکی از مهمترین وظایف نما زیبایی ساختمان است. نمای شیشه‌ای این زیبایی را به بهترین شکل حفظ می کند. ساختمان مورد نظر را بسیار لوکس و جذاب جلوه می‌دهد.

این زیبایی و جذابیت نما برای ساختمان های تجاری مهم تر است. نمای زیبای شیشه ای باعث می شود که ساختمان بیشتر در چشم باشد. این در روابط تجاری و جذب مشتری نقش اساسی دارد.

دومین مزیت بزرگ نمای شیشه ای تامین نور داخل ساختمان است.

هر چه نور ساختمان بیشتر باشد بزرگتر و دلبازتر دیده می‌شود. نمای شیشه ای ویو را حفظ می‌کند. باعث می‌شود ساختمان مورد نظر تا چند برابر بزرگ تر دیده شود.

دیگر نیازی به استفاده از نورگیر نیست. همچنین دیگر نیازی نیست در داخل ساختمان از لوسترهای بزرگ و نور های آنچنانی استفاده شود. این باعث صرفه جویی در مصرف انرژی نیز می شود.

نمای اسپایدر

انواع نمای شیشه ای:

نمای فریم لس:

فریم به قاب دور شیشه و پنجره گفته می شود. آن برای نگهداری شیشه و کنار هم قرار گرفتن شیشه ها استفاده می شود. در نمای فریم لس از فریم برای نگهداری شیشه ها استفاده نمی‌شود.

در این نما شیشه ها با فاصله‌ی کمی بدون رابط در کنار یکدیگر قرار می گیرند. بین شیشه ها با چسب های مخصوص پر می شود. این نما مقاوم است. زیبایی بیشتری نسبت به نمای با فریم دارد. زیرا ظرافت در این نوع نما بیشتر است.

نمای فریم لس مزیت های فراوانی دارد. قابلیت انتخاب رنگ و نوع شیشه در این نما وجود دارد. همچنین قابلیت اضافه کردن درب و یا بازشو مخفی نیز در این نما وجود دارد.

نکته دیگر مهم در نمای فریم لس این است. هر یک از این شیشه ها ساختاری مستقل دارند. در هنگام زلزله و بروز هر نوع تنشی، تنش به کل ساختمان منتقل نمی شود.

نصب نمای فریم لس کار دشواری نیست. فقط کافیست کار را به مجموعه ای کاربلد بسپارید. هر یک از شیشه ها قابلیت تعمیر و تعویض جداگانه دارند.

نمای کرتین وال:

ساختار این نوع نما به گونه‌ای است که دو پروفیل دارد. یکی از آنها آلومینیومی است. شیشه ها روی آن پروفیل ها قرار می گیرند. این نوع نما در هر نوع ساختمان قابل اجرا می باشد.

اگر بخواهیم از مزیت های این نوع نما بگوییم. نمای کرتین وال در برابر شرایط جوی و حوادث مقاوم است. استفاده از شیشه های دوجداره و سه جداره در ساخت این نوع نما باعث می‌شود عایق باشد. صدا و حرارت از بیرون به داخل ساختمان راه پیدا نمی کند.

نمای اسپایدر:

شیشه ها در این نوع نما به کمک چنگک هایی کنار یکدیگر قرار می گیرند. این نما یکی از پرطرفدار ترین نماهای ساختمان های تجاری است.

قطعاتی که شیشه ها را در کنار یکدیگر قرار می دهند نمایان هستند. این موضوع شاید برای برخی از افراد خوشایند نباشد. اما باید بدانید که یکی از دلایل زیبایی نمای اسپایدر همین نمایان بودن قطعات است. که باعث جذابیت بیشتر نما می شود.

نمای شیشه ایبازشو

نکات مورد توجه:

گفته شد که برای ساخت نمای شیشه ای از شیشه های سایز بزرگ و غول پیکر استفاده می شود. تصور کنید که شکستن شیشه های با این ابعاد چقدر دلهره آور و خطرناک است.

اما به هیچ عنوان نگران نباشید. شیشه‌هایی که برای نما بکار میروند شیشه های مخصوص هستند. در بین لایه های آن از چسب مخصوص و موادی استفاده شده است. این مواد هنگام شکستن شیشه باعث می شود که قطعات شیشه در کنار یکدیگر حفظ شوند. از فرو ریختن شیشه و صدای عجیب جلوگیری می کند.

هر یک از نماهای نامبرده شده قیمت متفاوتی دارند. نوع نما، نصب آن، قطعات مورد استفاده در آن و … متفاوت می باشد. قیمت نمای شیشه ای با توجه به نوع نما و متراژ مورد نظر متفاوت می باشد.

اینکه اجزای نما با چه کیفیتی باشند. با چه تخصصی در کنار یکدیگر قرار بگیرند و… از اهمیت بالایی برخوردار است.

نصب درست نمای شیشه ای از مواردی است که طول عمر آن را بالا می برد. آن از بروز هرگونه حوادث جلوگیری می کند.

در مجموعه سهند دُر ساخت و نصب انواع نمای شیشه‌ای با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت انجام می شود.

مجموعه سهند دُر با ۳۰ سال تجربه در زمینه انواع خدمات، انواع خدمات را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد. این مجموعه برای تمامی خدمات خود ضمانت و خدمات پس از فروش نیز در نظر گرفته است.

چنگک نگه دارنده شیشه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید 🙂

66010017 66023214