در دوار (revolving)

در دوار

از در دوار اتوماتیک چه می‌دانید؟

در دوار یکی از انواع پیشرفته‌ی درب‌هاست که آشنایی با آن در خرید بهترین درب به شما کمک بسیاری می‌کند. درب‌های دوار یا همان revolving doors نوعی درب‌های گردان و چرخشی هستند که معمولا آنها را می‌توان در ورودی انواع مکان‌های لوکس همچون رستوران‌ها و مجتمع‌های تجاری بزرگ دید. اما استفاده از این نوع درب‌ها تنها به چنین مکان‌هایی محدود نمی‌شود. شما می‌توانید انواع درب‌های دوار معمولی‌تر را در ورودی مکان‌هایی همچون ساختمان‌های اداری و مجتمع‌های مسکونی نیز مشاهده کنید.

این درب‌ها همان‌هایی هستند که به درب‌های گردان نیز معروف‌اند. در حقیقت این درب‌ها با پیشرفت و مدرن شدن جوامع به جمع درب‌ها اضافه شدند. در حال حاضر هزاران نوع درب پیشرفته را می‌توانید در هرکجای دنیا ببینید. یکی از انواع محبوب این درب‌های پیشرفته، درب‌ها و کرکره‌های اتوماتیک هستند. خود این کرکره‌های برقی نیز به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند که یکی از آنها در دوار است که امروز می‌خواهیم به آن بپردازیم.

در دوار

درب‌های دوار چه نوع درب‌هایی هستند؟

این درب‌ها در وهله اول از دسته درب‌های اتوماتیک هستند. به آنها درب گردان نیز گفته می‌شود. به هرلنگه و یا قطعه این درب‌ها، بال می‌گویند. این درب‌ها در انواع دو، سه و یا همچنین چهار بال نیز موجود هستند و هرچه بال بیشتری داشته باشند بزرگ‌تر هستند. یک در دوار همان دربی است که به صورت گرد حول یک مرکز در حال چرخش است.

این درب‌ها نه با هیچ نیروی اتوماتیک بلکه با حرکت عابرین به حرکت درآمده و می‌چرخد. درب‌های دوار دارای بخش‌هایی هستند که در هرکدام از آنها یک نفر از عابرین می‌تواند قرار بگیرد. با حرکت عابر درب به حرکت در‌آمده و هنگامی که به محل مورد نظر عابر رسید او می‌تواند پیاده شود. عابرین نیز به راحتی می‌توانند در جایگاه‌ها قرار بگیرند. مزیت این درب‌ها عدم تداخل عابران با یکدیگر، عدم اتلاف انرژی، امنیت بالا و زیبایی بی‌نظیر است. با ما همراه باشید تا تمامی مزایای آنها را با هم بررسی کنیم.

مزایای استفاده از درهای دوار اتوماتیک

مناسب‌ترین درب‌ها در دوران کرونا

در دوران کرونا یکی از بزرگ‌ترین نگرانی‌های افراد رفتن به جاهای شلوغ و قرار گرفتن در معرض مردم زیاد است. این درب‌ها به علت بخش بخش بودن می‌توانند هر شخص را به طور جداگانه در یک بخش قرار بدهند. بدین صورت موجب عدم برخورد افراد با یکدیگر می‌شوند و سلامت افراد حتی در دوران کرونا را نیز تضمین می‌کنند.

شیک‌ترین درب‌های اتوماتیک

این درب‌ها از زیباترین درب‌ها هستند. بخشی از این زیبایی به دلیل طراحی منحصر‌به‌فرد ظاهر این درب‌هاست. درب‌های دوار به صورت دایره‌ای طراحی می‌شوند که کمتر می‌توان چنین طراحی را برای درب‌ها مشاهده کرد. بخش دیگری از این زیبایی به دلیل کیفیت بالای مواد استفاده شده در این درب‌هاست که بر زیبایی آن افزوده است.

امنیت و قدرت زیاد

قدرت موتور یک درب دوار از بالاترین‌هاست. شاید گمان کنید پس این موتور می‌تواند آسیب‌زننده باشد. اما این‌طور نیست. بلکه موتور این درب در عین داشتن قدرت بالا می‌تواند در مواقع ضروری بایستد و هیچ آسیبی به افراد نزند. این قابلیت نیز به‌دلیل مجهز بودن به سنسورهای حساس است که در مواقع ضروری وجود عابر را تشخیص و دستگاه را متوقف می‌کند.

عدم اتلاف انرژی

این درب‌ها در عین حال که دارای فضاهای خالی هستند اما جلوی اتلاف انرژی را می‌گیرند. این نیز به دلیل آن است که طراحی این درب‌ها فضای داخل و خارج ساختمان را از هم جدا می‌کند و در حین گردش دیواری نامرئی ایجاد می‌کند. این دیوار جلوی اتلاف انرژی را به‌خوبی می‌گیرد.

قیمت و فضای مناسب

به علت کارایی و ظاهر بسیار شیک این درب‌ها قیمت بسیار بالایی دارند. البته آنها بسیار بزرگ نیز هستند و بیشتر برای فضاهای بزرگ و باز مناسب هستند. پس اگر فضاهای کوچک و منابع مالی کمی دارید بهتر است به سراغ انتخاب این درب‌ها نروید.

در دوار
در دوار

جمع بندی

در دوار از برترین درب‌هاست که شناختن آن به شما در انتخاب یک درب خوب، کمک بسیاری می‌کند. این درب‌ها از جمله درب‌های اتوماتیک هستند که به صورت گرد حرکت می‌کنند. آنها دارای فضاهای خالی هستند که هرکس می‌تواند در یک بخش از آن قرار بگیرد. البته این درب‌ها به دلیل داشتن مزایای بالا از قیمت گرانی برخوردار هستند و همچنین به فضای زیادی برای نصب نیاز دارند. امیدواریم که مطالب بالا به شما در خرید یک درب خوب کمک کند.

سوال دارید؟ با ما تماس بگیرید:)

66010017 66023214