نمای فریم لس

نمای فریم لس

نمای فریم لس نمایی خیره کننده برای ساختمان شما!

نمای فریم لس موضوعی است که امروز می‌خواهیم در این مقاله به آن بپردازیم و شما را با آن آشنا کنیم. این نما یکی از برترین نماهاست. قطعا تا به حال چه از نزدیک چه در فیلم و یا تصاویر ساختمان‌های لوکس به چنین نماهایی برخورده‌اید. این نما به علت زیبایی بی نظیر خود بیشتر در ساختمان‌ها و اماکن بسیار لوکس مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌تواند نگاه هر رهگذری را به خود خیره کند.

امروزه به علت پیشرفتی که در بیشتر صنایع مشاهده می‌شود می‌توان تولید محصولات جدید و بسیار زیبایی را شاهد بود. در حقیقت پیشرفت در زمینه طراحی و ساختمان سازی را در طراحی چنین محصولاتی می‌توان به وضوح مشاهده کرد. این پیشرفت موجب شده است که امروزه کار با شیشه بسیار بیشتر از قبل باشد. چرا که شیشه‌ها از برترین مواد برای استفاده در ابزارآلات هستند و به آنها زیبایی خیره کننده‌ای می‌بخشند. یکی از نماهایی که به زیبایی از شیشه بهره برده است همین نما است. با ما همراه باشید تا شما را با این نما آشنا کنیم.

نمای فریم لس

نمای فریم لس چه نمایی است؟

نماهای فریم لس از زیباترین نماهای مورد استفاده برای ساختمان‌ها هستند. این نماها تماما از شیشه ساخته شده‌اند که همین موضوع باعث زیبایی بی نظیر آنها می‌شود. همین زیبایی نیز موجب شده است که این نماها به شدت محبوب باشند. فریم لس در زبان انگلیسی به صورت “frame-less” نوشته می‌شود. قسمت اول این کلمه به معنای چارچوب و قسمت دوم آن پسوندی به معنای نبود چارچوب است. در کل این کلمه به معنی بدون فریم است. در حقیقت نماهای فریم لس به معنای نماهای بدون چارچوب هستند. این باعث شده است که اغلب افراد گمان کنند که در این نما حقیقتا از هیچ چارچوبی استفاده نشده است اما اینگونه نیست! در حقیقت در نماهای فریم لس چارچوب آنقدر به ظرافت و زیبایی کار می‌شود که اصلا از بیرون مشخص نیست و همین باعث شده است که این نما، به نمای بدون چارچوب معروف شود.

نحوه ساخت نماهای فریم لس

این نماها به قدری با ظرافت ساخته می‌شوند که چارچوب آنها اصلا از بیرون مشخص نیست. با ما باشید تا مراحل ساخت این نما را با هم بررسی کنیم.

  1. ابتدا فلزی به عنوان زیرسازی نما ساخته می‌شود که تماما از جنس پروفیل آهنی مربع شکل و یا مستطیل است. در ضمن هر قسمت از شیشه به طور جداگانه از زیرسازی برخوردار است تا در صورت هرگونه شکستگی و مشکل، بتوان آن بخش را به طور جداگانه تعمیر کرد.
  2. سپس از نوعی قاب از جنس فلز آلومینیوم استفاده می‌کنند که آن را نیز با رنگ الکترواستات به خوبی مقاوم می‌کنند. این قاب‌ها در اندازه هر فریم زیرسازی ساخته می‌شوند.
  3. در مرحله آخر نیز شیشه‌ها را بر روی قاب و فریم زیرسازی قرار می‌دهند که این شیشه‌ها نیز معمولا از انواع دو جداره هستند که مقاومت فوق‌العاده‌ای به کار می‌بخشند. معمولا این شیشه‌ها را از 4 تا 6 لایه می‌سازند.

مزایای استفاده از نمای فریم لس

زیبایی بی نظیر

طراحی نمای بدون فریم باعث شده است که این نما از دیگر پنجره‌های مورد استفاده در نمای ساختمان‌ها متفاوت باشد. پس اگر به دنبال نمایی خیره کننده هستید این نما انتخابی مناسب برای شماست.

مقاومت بالا

به دلیل استفاده از شیشه دو یا چهار لایه در ساخت این نما،‌ نماهای فریم لس از مقاوم‌ترین‌ها به شمار می‌روند که خیال شما را کاملا راحت می‌کنند.

سهولت در تعویض

به علت آنکه هر قسمت از این شیشه‌ها دارای فریم جداگانه هستند، در صورت هرگونه آسیبی که به هر قسمت وارد شود شما می‌توانید به راحتی بخش مورد نظر را جداگانه تعویض کنید.

نمای فریم لس
نمای فریم لس

جمع بندی

نمای فریم لس موضوعی بود که در این مقاله به آن پرداختیم و شما را با آن به خوبی آشنا کردیم. این نما به علت طراحی چارچوب بسیار ظریف خود به نمای بدون چارچوب معروف است. ما در این مقاله مزایای برتر این نما و همچنین نحوه ساخت آن را خدمت شما توضیح دادیم. اگر به دنبال نمایی زیبا با مزایای بسیار هستید می‌توانید از این نما استفاده کنید.

سوال دارید؟ با ما تماس بگیرید:)

66010017 66023214