سقف شیشه ای

گیف سقف شیشه ای

سقف شیشه ای چیست؟

سقف شیشه ای حالتی نورگیر مانند دارد. در دکوراسیون مدرن این نوع سقف جای نورگیر ها را گرفته است. به نوعی می توان گفت سقف های شیشه ای شکل جدید نورگیر هستند. از این سقف در هر نوع ساختمان می توان استفاده کرد. اما استفاده از از آنها نکاتی دارد. نکات باید رعایت شود.

در ادامه توصیه‌های لازم برای نصب شیشه ها آورده شده است. در دو صورت می توان از سقف های شیشه ای استفاده کرد.

حالت اول حالتی است که بعد از سقف طبقه دیگری وجود نداشته باشد. به عبارت دیگر در طبقه آخر ساختمان از این سقف استفاده شود .حالت دوم برعکس حالت اول است. در این حالت بین طبقات از سقف شیشه ای استفاده می شود.

در ساختمان های لوکس و ویلا سازی های مدرن این حالت رواج دارد. سقف های شیشه ای بین طبقات مزایایی دارند. مزایا باعث شده است که طرفداران زیادی نیز داشته باشد. در این قسمت به برخی از این مزایا اشاره خواهیم کرد.

مزایای سقف شیشه ای بین طبقات:

1.استفاده از این سقف بین طبقات زیبایی خیره کننده ایجاد می کند. این حالت دکوراسیونی بسیار مدرن دارد. باعث لوکس تر به نظر رسیدن ساختمان می شود.

2.طبقات به یکدیگر دید دارند. این باعث جذابیت بیشتر ساختمان می شود. البته در برخی از شرایط ممکن است این دید عیب محسوب شود. در آن حال می توان از شیشه های مات استفاده کرد.

3.نور داخل ساختمان به بهترین شکل تامین می گردد. انتقال نور به داخل ساختمان بسیار اهمیت دارد. در گذشته از نورگیر و پنجره های بزرگ برای انتقال نور استفاده می کردند. امروزه نیز این روند حفظ شده است. با این تفاوت که سقف شیشه ای هم اضافه شده است.

شیشه به راحتی نور را از خود عبور می دهد. بنابراین باعث تامین نور داخل ساختمان در روز می شود. اگر قسمت شیشه ای سقف هر طبقه در زیر طبقه بالای خود قرار داشته باشد. این نور تا طبقه های زیرین نیز انتقال پیدا می کند. وجود نور کافی باعث می شود ساختمان دلبازتر، بزرگتر و زیباتر دیده شود.

4.اگر سقف های شیشه ای متحرک باشند. گردش هوا نیز بین طبقات صورت می گیرد.

سقف شیشه ای

انواع سقف شیشه‌ای:

این نوع سقف به دو دسته بندی کلی تقسیم بندی می شود.

1.سقف ثابت

2.سقف متحرک

از اسم هر یک می توان کارکرد آن را متوجه شد. سقف های شیشه ای ثابت کاملا مانند نورگیر عمل می کنند. آنها فقط برای انتقال نور هستند. اما سقف متحرک می تواند برای انتقال هوا نیز استفاده شود.

سقف متحرک می‌تواند انتخاب مناسبی برای کافه ها، رستوران ها و ویلاها و … باشد. این سقف دارای مزایایی می باشد.

در فصول سرد سال بسته بودن این سقف باعث حفظ دمای داخل ساختمان می شود. در فصل هایی که هوا معتدل است. باز بودن این سقف کمک می کند. باعث می شود از ویو و آب و هوای اطراف لذت بیشتری ببرید.

این نوع سقف انواع و دسته بندی های دیگری نیز می‌تواند داشته باشد.

1.سقف مات

2.شفاف

3.رنگی

4.منحنی

5.مثلثی

و …

سقف های هرمی شکل، سقف گنبدی شکل و … از انواع آن است. برای سقف های گنبدی و هلالی از شیشه خم استفاده می شود.

استفاده از سقف شیشه ای در تراس یا بالکن:

یکی از موارد استفاده از سقف های شیشه ای، استفاده در تراس و یا بالکن است. در ساختمان های مسکونی و آپارتمان ها استفاده از این نوع سقف رایج است. استفاده از این سقف در تراس و بالکن باعث می شود که بتوان از زیبایی و نمای آن ها در فصول مختلف سال استفاده کرد.

در فصل های سرد و در هنگام بارندگی مشکلی به وجود نمی آید. از تراس معمولاً برای خشک شدن لباس ها نیز استفاده می شود. رسیدن نور آفتاب به لباس ها باعث خشک شدن سریع تر آنها می شود.

علاوه بر آن نور آفتاب می تواند باعث از بین رفتن میکروب ها و باکتری ها شود. بسیاری از پزشکان توصیه می کنند. که لباس ها، روی بالشت، ملحفه و … با قرار گرفتن در برابر نور آفتاب خشک شوند.

از طرفی وجود گرد و غبار، هوای آلوده، وزش باد، بارندگی و … یک مشکل اساسی است. با استفاده از سقف شیشه ای در تراس و بالکن می توان بدون رسیدن گرد و غبار، آلودگی، بارندگی، باد و … به لباس ها آنها را با نور مفید خورشید خشک کرد.

سقف شیشه ای

ساختار سقف شیشه ای:

برای ساخت سقف های شیشه ای از شیشه سکوریت استفاده می شود. می توان از شیشه لمینت، شیشه های ضد گلوله ،شیشه هوشمند و … نیز استفاده کرد.

هر یک از شیشه های نامبرده شده ویژگی های منحصر به فردی دارند. توضیحات کامل راجع به هرکدام را می توانید در مقالات مربوط به هر یک مشاهده کنید.

اما پر استفاده ترین نوع شیشه شیشه سکوریت است. شیشه سکوریت مقاومت و امنیت لازم را دارد. در مواردی که به امنیت بیشتری نیاز است. می توان از شیشه ضد گلوله استفاده کرد.

سقف شیشه ای می تواند از کنار هم قرار گرفتن چند شیشه تشکیل شود. همچنین می توان از یک شیشه سایز بزرگ برای آن استفاده کرد.

در سقف های با طراحی خاص گاهاً از شیشه های منحنی نیز استفاده می شود. این شیشه ها برای ساخت سقف شیشه ای گنبدی شکل تنها انتخاب می باشند.

سقف های شیشه ای اجزای دیگری نیز دارند. آنها به قاب نیاز دارند. قاب آنها معمولا فلزی است. قاب های چوبی یا … نیز موجود اند. نوع فریم لس نیز موجود است. در این حالت تنها از شیشه استفاده می شود. اتصالات مخصوص شیشه ها را متصل می کند.

سقف شیشه ای متحرک ساختاری اضافه تر دارد. آن ها می توانند جمع شوند. بنابراین به ریل یا لولا یا … نیاز پیدا می کنند. نوع جمع شدن و ساختار آنها می تواند متفاوت باشد. این موضوع به طراحی سقف بستگی دارد.

روی سقف شیشه ای می توان قسمتی برای تهویه هوا در نظر گرفت. این روی هر دو حالت سقف می تواند مفید باشد. در مواقعی که نیاز به باز شدن سقف شیشه ای نیست. با این دریچه هوا به داخل انتقال پیدا میکند. در سقف های شیشه ای ثابت نیز این دریچه مفید است.

لایه پوششی:

ساختار سقف های شیشه ای به این صورت است. که ابتدا قاب های نگهدارنده شیشه به صورت عمودی و افقی نصب می شود. آنها صفحه مشبکی را به وجود می آورند. سپس شیشه روی این قاب ها قرار داده می شود.

برای شرایط خاص می توان از لایه دیگر نیز استفاده کرد. این لایه به عنوان پوشش برای سقف های شیشه ای در نظر گرفته می شود. لایه پوششی می تواند از جنس های متفاوتی باشد. این لایه از بالا روی سقف شیشه ای می آید. باعث محافظت بیشتر می شود.

یعنی در مواردی که بارش باران، گرد و غبار، طوفان و … وجود دارد. با این پوشش می توان از کثیف شدن سقف جلوگیری کرد. همچنین در شرایطی که به نور کمتری نیاز است. موقتاً به سقفی از جنس شیشه نیاز نیست. می‌توان این پوشش را روی صفحه قرار داد. در این موارد از از پوشش غیر شفاف استفاده می شود. پوشش های مختلف برای سقف شیشه ای موجود می باشد.

از سقف شیشه ای در کجا استفاده می شود:

این مورد به سلیقه ی افراد بستگی دارد. سقف شیشه‌ای محدودیتی ندارد. می توان از آن در پذیرایی، تراس، بالکن، آشپزخانه و حتی اتاق خواب استفاده کرد. استفاده از این سقف در اتاق خواب باعث آرامش بیشتر هنگام استراحت می شود.

این سقف در استخر ها نیز کاربرد دارد. سقف های شیشه ای عضو جدا نشدنی ویلا سازی ها هستند.

می توان از آن برای آلاچیق ها و … نیز استفاده کرد.

نمای ویو

متحرک

استفاده از سقف شیشه ای نکاتی دارد که باید به آنها توجه کرد:

1.این سقف به طور کامل نور خورشید را عبور می دهد. این می تواند باعث گرم تر شدن داخل ساختمان شود. از این رو در قسمت هایی که آب و هوای بسیار گرم دارند بهتر است کل سقف پوشش شیشه ای نداشته باشد.

2.می توان از پنجره سقفی استفاده کرد. یا تنها قسمتی از سقف را شیشه ای در نظر گرفت. استفاده از پنجره سقفی باعث می شود در روز اتاق خواب کاملاً روشن باشد. این می تواند هنگام استراحت در روز مشکل آفرین باشد.

بسیاری از افراد باید در فضای کاملا تاریک استراحت کنند. در غیر این صورت نمی توانند بخوابند. بنابراین باید به این نکات توجه کرد.

3.استفاده از این سقف بین طبقات باعث می شود که طبقات به یکدیگر دید داشته باشند. اگر این را نمی خواهید. از سقف های شیشه ای به طور کامل استفاده نکنید. تنها قسمتی را شیشه ای در نظر بگیرید. اگر به نور و زیبایی آن نیاز دارید می توانید از شیشه های مات استفاده کنید.

مشکلات نور خورشید:

نکته دیگر مورد توجه راجع به انتقال نور خورشید در سقف شیشه ای است. سقف های ساخته شده از شیشه نور خورشید را از خود عبور می دهند. ممکن است در شرایط خاص مانند ذره بین عمل کند. باعث آسیب رساندن به وسایل داخل ساختمان و یا حتی آتش سوزی شود.

برای جلوگیری از آسیب رسیدن به وسایل داخل ساختمان بهتر است از شیشه لمینت استفاده کرد. شیشه لمینت از عبور اشعه uv خورشید جلوگیری می‌کند. این جلوگیری تا بیش از ۹۰ درصد است. اشعه یووی می‌تواند باعث تغییر رنگ فرش، تابلو و دیگر اجسام شود.

شیشه های لمینت بسیار کمک کننده هستند. آن ها باعث می‌شوند که اجسام داخل ساختمان طول عمر بالاتری داشته باشند. البته برای جلوگیری از عبور همیشگی نور خورشید می توان از پوشش های سقف های شیشه ای نیز استفاده کرد.

مات

نمای بالا

ایمنی سقف شیشه ای:

شاید به نظر برسد سقف از جنس شیشه تنها زیبایی دارد. اگر فکر می کنید مقاومت لازم در سقف شیشه ای وجود ندارد. این قسمت را تا انتها بخوانید.

شیشه نسبت به قسمت هایی که با آجر سیمان و … ساخته شده اند وزن کمتری دارد. شیشه سبک است. توسط قاب های نگهدارنده نسبتاً نازک نگهداری می شود. تصوری که به وجود می‌آید این است. سقف های شیشه ای با برخورد اجسام فرو می ریزند.

یا شاید فکر شود تغییر آب و هوا باعث شکستن آن می شود. مثلاً اگر شیشه بسیار گرم شود. یا به طور ناگهانی گرم و سرد شود. تمامی این افکار را دور بیندازید. این تصورات کاملا غلط هستند. برای ساخت سقف های شیشه ای از شیشه های مخصوص استفاده می شود.

این شیشه ها حرارت دیده هستند. آنها مراحل زیادی را در کوره و دستگاه های خنک کننده سریع گذرانده‌اند. بنابراین با گرم و سرد شدن فرو نمی ریزند.

این سقف بسیار مقاوم است. نگهدارنده های این سقف ها معمولا از فلز ساخت می‌شوند. آنها استحکام بالایی دارند. آنها به راحتی می توانند وزن شیشه را تحمل کنند. توانایی تحمل چند برابر این وزن نیز برای آنها وجود دارد.

شیشه ها نیز استحکام لازم را دارند. آنها مقاوم اند. با قرار گرفتن جسم روی آنها و برخورد عادی هر چیزی، فرو نمی ریزند.

شکستن شیشه:

نکته دیگری نیز مورد توجه است. بسیاری از افراد با وجود نکات گفته شده از ریزش قطعات شیشه های شکسته شده می ترسند. این کاملاً طبیعی است. در صورت شکسته شدن شیشه قطعات بسیار خطرناک اند.

اگر درصد خیلی کمی را برای شکستن شیشه در نظر بگیریم. باید برای این خطر نیز فکری شده باشد. همانطور که گفته شد. برای سقف های شیشه ای از شیشه های مخصوص استفاده می شود.

این شیشه‌ها مراحل زیادی را طی کردند. آنها حرارت دیده اند. دمای آنها تا حد زیادی بالا رفته است. فشرده شده اند. بعد خنک شده اند. پس از طی کردن این مراحل شیشه ساختاری جدید پیدا می کند.

این شیشه ها هنگام شکستن مانند شیشه های معمولی نیستند. آنها به صورت شن یا خاک در می آیند. و به پایین میریزند. نگران قطعات تیز و برنده نباشید. چنین قطعه های خطرناکی پدیدار نمی‌شوند.

اگر از شیشه لمینت استفاده شود. این ذرات شن و یا خاک مانند نیز وجود نخواهند داشت. شیشه لمینت از چند لایه شیشه و طلق تشکیل می شود. هنگام شکستن شیشه به هر دلیلی قطعات به طلق می چسبد. و شیشه به هیچ عنوان فرو نمی ریزد.

در شیشه لمینت قطعات شکسته شده شیشه کنار یکدیگر قرار می گیرند. آنها کنار یکدیگر به طلق میانی می چسبند. شیشه لمینت روند ساختاری مخصوصی دارد. این روند ساختاری باعث می شود شیشه ای با ساختار متفاوت به وجود بیاید.

مزایا و معایب سقف شیشه ای:

این نوع سقف مزایای بسیاری دارد. مزایایی چون…

1.زیبایی خیره‌کننده

2.کاهش مصرف انرژی به دلیل وجود نور کافی

3.دلبازتر کردن فضا

4.به وجود آوردن احساس آرامش

5.سبک تر شدن وزن ساختمان

و …

آنها معایبی هم دارند:

1.همانطور که گفته شد این سقف ممکن است باعث گرمای بیش از حد داخل ساختمان شود

2.نور خورشید می تواند در رنگ و طول عمر اجزای داخل ساختمان تاثیر بگذارد

3.آنها به نظافت نیاز دارند و این زمان میبرد

4.سقف های شیشه ای قیمت بالایی دارند

5.شیشه های بکار رفته در این نوع سقف مخصوص است. باعث میشود قیمت آنها نسبتاً بالا باشد.

6.سقف شیشه‌ای به نگهداری نیاز دارد

7.نصب این نوع سقف ها تخصص میخواهد

بهتر است کار را به مجموعه بسپارید که تخصص لازم در این زمینه را داشته باشد. مجموعه سهند دُر با ۳۰ سال تجربه آماده خدمات رسانی به شما است. این مجموعه در کنار قیمت مناسب و خدمات با کیفیت، ضمانت و خدمات پس از فروش نیز دارد.

شیب دار

سقف شیشه ای گنبدی

قیمت سقف شیشه ای:

اینکه این نوع سقف چه قیمتی داشته باشد. به موارد زیادی بستگی دارد. هر یک از موارد نام برده شده در زیر می توانند باعث افزایش و یا کاهش قیمت آن شوند.

1.استفاده از شیشه های منحنی باعث افزایش قیمت می شود

2.سقف های گنبدی شکل قیمت بیشتری دارند

3.استفاده از شیشه های مات باعث افزایش قیمت می شود

4.شیشه های رنگی قیمت بالاتری دارند

5.متراژهای بالا قیمت بالاتری دارند

6.این که سازه و قاب ها از چه نوعی هستند در قیمت سقف های شیشه ای تاثیر می گذارد

7.جنس و نوع شیشه باعث افزایش یا کاهش قیمت می شود

8.شیشه لمینت نسبت به شیشه سکوریت قیمت بالاتری دارد

9.همچنین شیشه هوشمند و شیشه ضد گلوله دارای بالاترین قیمت می باشند.

برای اطلاع از قیمت دقیق می توانید با شماره های موجود تماس بگیرید. امکان پاسخگویی در همه ساعات وجود دارد.

شیشه سوپر سایز

جمع بندی:

سقف شیشه‌ای یک انتخاب مناسب برای ساختمان های مدرن است.

این نوع سقف می تواند زیبایی خیره کننده ای به ساختمان بدهد.

آنها مزایای بسیاری دارند. نور محیط داخل ساختمان را به طور کامل تعیین می‌کنند.

باعث دلباز تر به نظر رسیدن فضا می شوند. محیط را بزرگتر جلوه می‌دهند.

سقف های متحرک می توانند باعث گردش هوا شوند. حس آرامش بیشتری را ایجاد می کنند.

سقف های شیشه ای انواع مختلفی دارند. سقف متحرک و سقف ثابت موجود است.

از نام آنها می توان ساختار هر یک را متوجه شد.

می توان تنها قسمتی از سقف را شیشه ای در نظر گرفت. یا کل سقف شیشه‌ای باشد.

اینکه میزان شیشه به کار رفته در سقف چقدر باشد. به موارد مختلفی بستگی دارد. پیشنهاد می‌کنیم اگر در مناطق گرمسیری قرار دارید. قسمت کوچکتر از سقف را شیشه ای در نظر بگیرید.

این سقف ها از یک سازه و شیشه به وجود آمده اند.

شیشه ها روی سازه های مشبک شکل نصب می شوند. می تواند شیشه های مختلفی در نظر گرفت.

به طور مثال در مواردی که به ایمنی بیشتری نیاز است. می توان از شیشه ضد گلوله استفاده کرد. برای جلوگیری از ورود اشعه یووی می توان از شیشه لمینت استفاده کرد.

این باعث می شود نور خورشید به داخل راه پیدا کند. اما تا بیش از ۹۰ درصد از ورود اشعه یووی جلوگیری می کند. اشعه یووی می‌تواند باعث تغییر رنگ و کاهش طول عمر اجزای داخل ساختمان شوند.

سقف شیشه ای به نظافت بیشتر نیاز دارد. نصب آنها به تخصص بیشتری نیاز دارد.

در فصل های گرم و در مناطق گرمسیری می تواند دمای داخل ساختمان را افزایش دهد.

.

نکات استفاده:

از سقف شیشه ای در بالکن و تراس استفاده می‌شود. استفاده از این نوع سقف در این قسمت ها بسیار پرطرفدار است.

با استفاده از این نوع سقف در تراس و بالکن با وجود حفظ ویو و نور می توان از بالکن محافظت کرد. دیگر آلودگی ها، گرد و غبار و … به داخل تراس یا بالکن راه پیدا نمی کند.

این محیط محیط مناسبی برای استراحت، خشک کردن لباس ها و … می شود.

می توان از سقف های شیشه ای متحرک نیز استفاده کرد. که امکان تغییر هوا نیز وجود داشته باشد.

قیمت این سقف به موارد مختلفی بستگی دارد. متراژ، نوع شیشه، شکل شیشه، مات و شفاف بودن شیشه، رنگ شیشه، جنس سازه و … در قیمت تاثیر گذار هستند.

سقف کاذب نیز وجود دارد. در ساختمان های امروزی از سقف کاذب بسیار استفاده می شود.

‌می توان از پوشش سقفی نیز برای سقف شیشه ای استفاده کرد.

.

نکات ایمنی:

این نوع سقف ها مقاومت لازم را دارند. نگران شکستن شیشه نباشید. سازه‌های در نظر گرفته شده برای شیشه به گونه هستند که می توانند به طور کامل وزن شیشه ها و تا بیشتر از آن را تحمل کنند.

برای سقف شیشه ای از شیشه هایی استفاده می‌شود که هنگام شکستن نیز خطری ندارند.

البته این به این معنا نیست که شیشه های مورد استفاده استحکام لازم را ندارند.

آنها بسیار مقاوم هستند. خیال شما از بابت امنیت و استحکام آن کاملاً راحت باشد.

اما بهتر است بدانید شیشه های مورد استفاده به گونه ای هستند. که هنگام شکسته شدن به صورت عادی فرو نمی ریزند.

شیشه ها با توجه به نوعی که دارند. مانند شن و یا خاک کاملا ایمن فرو می‌ریزند. و یا قطعات شکسته شده در سر جای خود کنار یکدیگر قرار می گیرند. آنها به پایین نمی ریزند.

این بدلیل ساختار مختلف شیشه ها است. شیشه های متفاوت با طی کردن مراحل مختلف به این حالت می رسند.

به طور مثال اگر از شیشه لمینت استفاده شود. شیشه لمینت از لایه به لایه قرار گرفتن شیشه و طلق به وجود می آید.

با فشرده سازی، شیشه ها کامل به طلق می چسبند. به همین دلیل هنگام شکسته شدن شیشه، شیشه فرو نمی‌ریزد. قطعات شکسته با چسبیدن به طلق کنار یکدیگر قرار می گیرند.

اگر قصد خرید این نوع سقف را دارید. کار را به مجموعه ای بسپارید که تجربه لازم در این زمینه را داشته باشد.

مجموعه سهند دُر خدماتی با کیفیت را ارائه می دهد. در طور ۳۰ سال تجربه کاری خود همواره رضایت مشتریان را به همراه داشته است. هدف ما جلب رضایت شماست. همکاران ما 24 ساعته آماده پاسخ گویی به سوالات شما هستند.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید 🙂

66010017 66023214