شیشه ضد گلوله

شیشه ضد گلوله عمدتاً برای توصیف موادی استفاده می‌شود که در برابر تهدیدات بالستیک مقاومت خاصی دارند. این مدل شیشه‌ها همواره از جنس شیشه نیست و بیشتر از پلی‌کربنات، اکریلیک یا پلی‌کربنات با روکش شیشه ساخته می‌شوند. مقاومت این شیشه‌ به مواد مورداستفاده، روش تولید، و ضخامت آنها بستگی دارد.

همچنین، تعداد لایه‌ها و نوع مواد مقاوم آلی که استفاده می‌شود نیز در مقاومت آن تأثیرگذار است. توجه داشته باشید که شیشه­های ضد گلوله با لایه‌های بیشتر دارای مقاومت بیشتری هم خواهد بود.

در صورت تمایل به داشتن شیشه‌های سبک‌تر، لمینتی از 3 میلیمتر پلی‌کربنات (یک ترموپلاستیک) روی قسمت ایمن اعمال می‌گردد تا از ریزش شیشه جلوگیری شود.

در مورد شیشه سکوریت، این یک نوع شیشه ایمنی است که از طریق عملیات حرارتی یا شیمیایی کنترل شده برای افزایش استحکام پردازش می‌شود. ویژگی اصلی آن این است که هنگام شکسته‌شدن، به‌جای تکه‌های دندانه‌دار، به تکه‌های دانه‌ریز کوچک تبدیل شده و این باعث کاهش خطر آسیب به آن می‌گردد. شیشه های سکوریت شده چهار برابر قوی‌تر از شیشه آنیل عمل می­کند.

انقباض بیشتر لایه داخلی در طول ساخت، تنش‌های فشاری در سطح شیشه ایجاد می‌کند که با تنش‌های کششی بدنه شیشه متعادل خواهد شد.

این ویژگی‌ها باعث استفاده گسترده از شیشه سکوریت در صنایع مختلف مانند پنجره خودروهای سواری، درب دوش، درب‌ها و میزهای شیشه‌ای معماری، سینی‌های یخچال، محافظ صفحه موبایل و حتی شیشه‌های ضد گلوله برای غواصی شده است. استفاده از شیشه سکوریت شده در برخی از این موارد به دلیل ایمنی و استحکام آن انتخاب می‌گردد.

شیشه ضد گلوله

شیشه ضد گلوله تقلبی:

یک نوع دیگر از شیشه‌های ضد گلوله تقلبی با نوعی طلق به نام EVA تولید می‌شود.

تفاوت این نوع طلق با طلق PVB بسیار است و این شیشه‌ها عمدتاً با قراردادن چندلایه شیشه بر روی‌هم و لمینت کردن آنها با چندلایه از این نوع طلق به‌عنوان شیشه ضد گلوله به مصرف‌کنندگان ارائه می‌گردد.

برای تولید این شیشه‌های تقلبی، ضخامت کم و طلق‌های نا کیفیتی مورداستفاده قرار گرفته و به‌عنوان ضد گلوله به فروش می‌رسد.

با وجود اینکه در دید عام مصرف‌کنندگان ممکن است به‌اشتباه این نوع شیشه را به‌عنوان شیشه­ های ضد گلوله یا امنیتی شناخته شود، اما در واقعیت از لحاظ کیفیت و امنیت به‌مراتب پایین‌تر از شیشه‌های اصلی هستند.

لازم به ذکر است که شیشه‌های ضد گلوله معتبر که برای طلافروشی و صرافی‌ها مناسب‌اند، هیچ‌گونه ترفند غیراصولی و غیرفنی را نمی‌پذیرند.

این شیشه‌ها توسط تکنولوژی‌ها و فرایندهای استاندارد تولید شده و خریداران و مصرف‌کنندگان می‌بایست در انتخاب و خرید خود از منابع معتبر و قابل‌اعتماد استفاده کنند تا از امنیت و کیفیت محصولات اطمینان حاصل نمایند.

شیشه‌های ضد گلوله، اگرچه در نگاه اول به شیشه‌های معمولی شبیه هستند، اما در واقعیت تفاوت‌های بسیاری با یکدیگر دارند.

پس از برخورد گلوله به شیشه‌های معمولی، آنها به‌سرعت درهم شکسته و خرد می‌شوند؛ اما شیشه‌های ضد گلوله مانع از عبور گلوله خواهند شد.

این نوع شیشه از چندلایه شیشه و پلی‌کربنات تشکیل شده که توسط طلق‌های امنیتی پلیمری PVB با یکدیگر مخلوط می‌شوند. پس از آن، هوای بین لایه‌ها از میان آنها خارج شده و ضخامت شیشه و پلاستیک به دلیل فشار و حرارت بالا به هم چسبانده می‌شوند تا لایه‌ها به طور کامل به یکدیگر متصل گردند.

هنگامی که گلوله به شیشه برخورد می‌کند، ابتدا لایه شیشه سوراخ شده؛ اما لایه پلاستیکی این فشار را جذب کرده و گلوله را متوقف می‌کند.

انواع شیشه های ضد گلوله:

شیشه ضد گلوله در انواع، اشکال، و اندازه‌های مختلف با متریال‌های گوناگون قابل‌تولید و استفاده است. هر چه ضخامت و لایه‌های بیشتری داشته باشد، این شیشه می‌تواند انرژی بیشتری را جذب کرده و در نتیجه امنیت بیشتری را فراهم آورد. به همین دلیل این شیشه‌ها عمدتاً در نمای اسپایدر، بانک‌ها، موزه‌ها، طلافروشی‌ها و مراکز امنیتی کاربردی خواهند بود.

شیشه‌های ضد گلوله در انواع مختلفی طراحی شده‌اند که هر یک بر اساس نیازهای خاص امنیتی مورداستفاده قرار می‌گیرند از جمله این مدل‌های مختلف می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

1. شیشه لمینت

2. شیشه اکرلیک

3. شیشه روکش دار

4. شیشه سرامیکی

5. شیشه با فاصله هوا

6. شیشه با پوشش پلی کربنات

  • شیشه­ ضد گلوله لمینیت:

    در شیشه‌های لمینیت ضد گلوله، از چندین لایه شیشه و مواد میانی مانند پلی‌وینیل بیوتیرال (PVB) یا استات اتیلن – وینیل (EVA) به‌عنوان طلق استفاده می‌شود.

    این لایه‌ها تحت حرارت و فشار با یکدیگر اتصال یافته و یک ترکیب محکم تشکیل می‌دهند.

    شیشه لمینیت نه‌تنها در برابر گلوله‌ها از خود مقاومت قابل‌توجهی نشان می‌دهد؛ بلکه جلوی شکستن پس از ضربه را نیز می‌گیرد. این ویژگی آن را به یک گزینه مناسب برای خودروها، بانک‌ها و ساختمان‌های دولتی تبدیل کرده است.

  • شیشه­ ضد گلوله اکریلیک:

    شیشه ضد گلوله اکریلیک، یا همان پلی‌کربنات یا پلکسی‌گلاس، به‌عنوان یک جایگزین سبک و مقاوم در برابر ضربه شناخته می‌شود. این نوع شیشه دارای شفافیت بصری عالی است و معمولاً در بانک‌ها، فروشگاه‌های مختلف و جواهرات به کار می‌رود.

    اگرچه که امکان دارد این مدل مقاومت کمتری در برابر ضربه‌های تکراری نسبت به شیشه لمینیت داشته باشد، اما حمایت بهتری در برابر تهدیدهای گلوله‌ای ارائه می‌دهد.

  • شیشه­ ضد گلوله روکش‌دار:

    شیشه‌های روکش‌دار از پلی‌کربنات با ترکیب ویژگی‌های شیشه ساخته شده‌اند. این نوع شیشه‌های ضد گلوله مقاومت و دوام استثنایی را ارائه می‌دهند که برای کاربردهای امنیتی بالا، مانند سفارتخانه‌ها و تأسیسات نظامی، مناسب خواهد بود.

  • شیشه­ ضد گلوله با شیشه سرامیکی:

    شیشه‌های سرامیکی با ترکیب لایه‌هایی از شیشه و مواد سرامیکی ساخته می‌شوند. لایه سرامیک انرژی ضربه را تفریق کرده و به طور مؤثری از تجاوز پروژکتیل‌ها جلوگیری می‌کند. مدل شیشه‌های ضد گلوله در خودروهای نظامی، هواپیماها و نصب‌های امنیتی پیشرفته کاربرد فراوانی دارد.

  • شیشه­ ضد گلوله بافاصله هوا:

    شیشه ضد گلوله بافاصله هوا با یک فاصله بین لایه‌های شیشه ساخته شده که جیبی از هوا ایجاد می‌کند. این جیب هوا انرژی ضربه را جذب و پراکنده و علاوه بر آن ارائه‌دهنده حفاظت بهتری در برابر ضربه‌های با سرعت بالا و تهدیدهای انفجاری به‌خصوص در پروژه‌های زیرساختی بحرانی است.

  • شیشه­ ضد گلوله با پوشش پلی‌کربنات:

    شیشه­ های ضد گلوله با پوشش پلی‌کربنات از یک‌لایه پلی‌کربنات تشکیل شده که به سطح شیشه سنتی اعمال می‌گردد. این لایه اضافی مقاومت در برابر ضربه را افزایش داده و از شکستن جلوگیری کرده و این ویژگی آن را برای فروشگاه‌ها مناسب می‌سازد.

شیشه ضد گلوله

کاربرد شیشه ضد گلوله:

کاربردهای گسترده‌ای برای شیشه­ ضد گلوله در صنایع مختلف وجود دارد که به ارتقا امنیت و ایمنی محیط‌های مختلف کمک می‌کند. در ادامه مطلب کاربردهای اصلی این نوع شیشه را بررسی می‌کنیم.

1. معماری و ساخت و ساز

2. صنعت خودرو

3. موسسات مالی

4. مکان‌های امنیتی و نظامی

5. فروشگاه‌های طلا و جواهر

معماری و ساخت و ساز:

در دنیای معماری، این شیشه نقش مهمی در طراحی ساختمان‌های امن و جذاب دارد.

این نوع شیشه در پنجره‌ها، درها و نمای ساختمان‌ها برای حفظ امنیت بدون کاهش زیبایی نما استفاده می‌گردد. این شیشه باعث شده تا ساختمان‌ها در برابر تهدیدات مختلف، از جمله آسیب‌های حاصل از شیروانی، مقاوم باشد.

صنعت خودرو:

شیشه ­های ضد گلوله در تولید خودروهای لوکس، خودروهای نیروهای مسلح و لیموزین‌های مقامات مورداستفاده قرار می‌گیرد.

این نوع شیشه برای شخصیت‌های مهم ایمنی فراهم کرده و آن‌ها را در حین جابه‌جایی از تهدیدات احتمالی محافظت می‌کند.

استفاده از شیشه­ های ضد گلوله در خودروها به‌عنوان یک اقدام ایمنی مهم تلقی شده و برای برخی افراد اهمیت دارد.

مؤسسات مالی:

بانک‌ها و مؤسسات مالی از شیشه ضد گلوله برای حفاظت از امنیت کارمندان و دارایی‌های خود استفاده می‌کنند.

پنجره‌های صرافی، دستگاه‌های ATM و مناطق امن از این نوع شیشه بهره‌برداری کرده تا علاوه بر تضمین امنیت اطراف، از وقوع حوادث غیرمنتظره جلوگیری کنند.

نیروهای نظامی و انتظامی:

همان طور که پیش از این هم اشاره شد نیروهای نظامی و انتظامی از شیشه ­های ضد گلوله در خودروها، ارتش خانه‌ها و مراکز فرماندهی خود به‌عنوان یک اقدام ایمنی حیاتی استفاده می‌کنند.

این شیشه افراد را در مقابل تهدیدات نظامی محافظت نموده و به بهبود ایمنی عملیاتی کمک خواهد کرد.

فروشگاه‌ها و جواهرات:

کسب و کارهای خرده‌فروشی، به‌ویژه فروشگاه‌های جواهرات، از شیشه­ های ضد گلوله برای حفاظت از کالاهای ارزشمند خود بهره می‌برند. این لایه اضافی از حفاظت، اعتماد مشتریان را تقویت کرده و تلاش‌های سرقت را به حداقل می‌رساند.

مزایای استفاده از شیشه­ ضد گلوله:

شیشه ضد گلوله به‌عنوان یک حلقه مقاومت در برابر پرتاب اجسام سنگین و تحمل ضربات تیر شناخته می‌شود که این مقاومت از نتیجه لایه PVB در ساختار شیشه­های ضد گلوله نشئت می‌گیرد.

یکی از خصوصیات دیگر این نوع شیشه، عملکرد به‌عنوان یک عایق صوتی و گرما است. ضخامت معمولی این شیشه‌ها در حدود 70-75 میلی‌متر قرار دارد.

شیشه­های ضد گلوله به‌عنوان یک شیشه ایمن در شرایط زلزله نیز مطرح است. در صورت شکستگی، این شیشه‌ها در قاب پنجره باقی‌مانده و خطرات جانی و آسیب به ساکنان را به حداقل می‌رسانند.

یکی از کاربردهای مهم این شیشه‌ها، نصب آن در آزمایشگاه‌هایی با خطر انفجار است که باعث کاهش خطرات جانی و مالی می‌شود.

همچنین، این شیشه به‌عنوان محافظ لوازم داخل ساختمان، از جمله فرش و مبلمان، در برابر اشعه‌های مضر خورشید مؤثر بوده و عملکرد عایق صوتی و گرمایی دارد.

یکی از مزیت‌های دیگر شیشه‌های ضد گلوله این است که به دلیل لایه‌بندی، در برخورد اولیه سرعت گلوله به‌شدت کاهش می‌یابد که باعث تأخیر در فرایند تخریب می‌شود.

فرایند تولید این شیشه شبیه به شیشه لمینت است، با این تفاوت که از مواد PVB برای افزایش مقاومت و کارایی بین لایه‌های شیشه استفاده می‌شود.

شیشه ضد گلوله

توضیح عملکرد شیشه­ ضدگلوله:

بر خلاف باور عموم در مورد شیشه­ ضد گلوله که انتظار می‌رود پس از برخورد با اجسام سخت یا گلوله‌ها، شکسته نشود و حتی ترکی ایجاد نکند، واقعیت این است که شیشه ضد گلوله پس از برخورد با گلوله یا اجسام سخت ممکن است شکسته شده و حتی خرد شود.

با این حال، عملکرد اصلی این نوع شیشه در جلوگیری از عبور گلوله و جلوگیری از هم گسیختگی (شکافته شدن و فروپاشی شیشه) پس از ضربه به شمار می‌رود.

تصویب این باور که شیشه­ ضد گلوله باید پس از برخورد گلوله یا اجسام سخت، سالم بماند، نادرست است. شیشه­ ضد گلوله در نقطه برخورد ممکن است متحرک شده و حتی شکسته شود، اما هنوز موفق به جلوگیری از عبور گلوله می‌شود.

به همین دلیل است که شیشه­ ضد گلوله به‌عنوان یک ابزار مؤثر در افزایش امنیت در مواردی مانند محافل عمومی، اماکن امنیتی، و خودروهای VIP کاربرد دارد. این شیشه با توجه به قابلیت مقاومت در برابر ضربات تیر و اجسام سخت، نقش مهمی در ارتقا ایمنی افراد ایفا می‌کند.

ضخامت شیشه­ ضد گلوله:

ضخامت شیشه­ ضد گلوله به نوع مقاومت این شیشه و کاربردهای خاص آن بستگی دارد. در ابتدا، شیشه­ ضد گلوله به نظر می‌رسد که یکپارچه است، اما بادقت بیشتر، مشاهده می‌شود که این شیشه از تعدادی لایه شیشه باکیفیت اورجینال تشکیل می‌شود.

حداقل ضخامت شیشه­ ضد گلوله که در برابر گلوله کلاشنیکف (دسته سبک) مقاومت دارد، ۲۰ میلیمتر است. با افزایش قدرت اسلحه و تغییر نوع آن، شیشه­ ضد گلوله برای هر اسلحه، متریال و خاصیت متفاوتی خواهد داشت.

برای مثال، شیشه­ ضد گلوله مقاوم در برابر اسلحه کلاشنیکف با مرمی سربی، دارای ضخامت حداقل ۳۵ میلیمتر با فراوری شیشه­ ضد گلوله آمریکایی – فرانسوی است. در مقابل، برای مقاومت در برابر اسلحه کلاشنیکف با مرمی فولادی، ضخامت حداقل ۴۱ میلیمتر با متریال آمریکایی – فرانسوی موردنیاز خواهد بود.

همچنین، برای شیشه ضد گلوله مقاوم در برابر اسلحه ژ-۳، ضخامت حداقل ۷۸ میلیمتر با متریال آمریکایی – بلژیکی لازم است.

تولید شیشه‌ ضدگلوله:

شیشه‌های ضد گلوله ممکن است از چندین ماده مختلف تشکیل شده باشند که همگی دارای سطوح محافظتی متفاوتی هستند.

این سطوح محافظت به 10 سطح تقسیم می‌شوند که از سطح 1 (مقاومت در برابر گلوله‌های 9 میلیمتری) تا سطح 10 (مقاومت در برابر گلوله BMG 50) دسته‌بندی شده‌اند.

مواد مختلفی ممکن است در ساخت این شیشه‌ها استفاده شود، اما اکریلیک و پلاستیک پلی‌کربنات به‌عنوان گزینه‌های محبوب به دلیل ساختار مقاوم، سالم، و دارای شفافیت نوری بالا به‌حساب می‌آیند.

سطوح 1 تا 3 محافظت شیشه های ضد گلوله به شرح زیر است:

سطح یک (محافظت در برابر گلوله‌های 9 میلیمتری):

1. ضخامت: 1.9 سانتی‌متر (0.75 اینچ)

2. مواد: نیمی از ضخامت از لایه‌های اکریلیک

3. مقاومت: در برابر سه گلوله 9 میلیمتری

سطح دو (محافظت در برابر گلوله‌های 357 مگنوم):

1. ضخامت: بیشتر از 1 اینچ

2. مواد: پلی‌کربنات

3. مقاومت: در برابر سه گلوله 357 مگنوم

سطح سه (محافظت در برابر شلیک اسلحه‌های قوی):

1. ضخامت: قابل‌توجه و بیشتر از سطوح قبلی

2. مقاومت: در برابر شلیک اسلحه‌های بسیار قوی

شیشه ضد گلوله

محاسبه قیمت هر مترمربع شیشه­ ضد گلوله:

قیمت هر مترمربع شیشه ضدسرقت توسط تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان مختلف به عوامل زیادی بستگی دارد. عواملی مثل:

1. ابعاد شیشه

2. ضخامت

3. نوع شیشه

4. روش نصب

5. نوع و تعداد لایه‌های محافظ

6. استانداردهایی که شیشه طبق آن تولید شده است

و …

همچنین، تصمیم‌گیری در مورد قیمت نهایی هر مترمربع تحت‌تأثیر عواملی نظیر رقابت با سایر شرکت‌ها، تقاضای بازار، هزینه‌های تولید و فروش، و سود سهام‌داران هر شرکت قرار می‌گیرد.

به‌منظور انتخاب بهترین تصمیم، پیشنهاد می‌کنیم با تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان مختلف تماس بگیرید و نرخ و قیمت هر مترمربع را برای نوع و ابعاد موردنظر خود جستجو کرده و با هم مقایسه نمایید.

انجام اندازه‌گیری دقیق از ابعاد گلس موردنیاز نیز مهم است، زیرا هر چه ابعاد بزرگ‌تر باشند، هزینه نیز افزایش خواهد یافت.

بهتر است این مراحل را بادقت انجام داده و اطمینان حاصل نمایید که اطلاعات به دست آمده کامل و دقیق است تا بتوانید انتخاب مناسبی انجام دهید.

قیمت شیشه­ ضد گلوله:

توجه به نوسانات بازار و متغیرهای مختلف در قیمت‌گذاری شیشه ضد گلوله ضروری است. همان‌گونه که پیش از این گفته شد، این نوسانات امکان دارد به عواملی مانند نوع مواد اولیه مورداستفاده برای تولید شیشه، ابعاد و خصوصیات آن، بازار عرضه و تقاضا، و سیاست‌های تولیدکنندگان بستگی داشته باشد.

مجموعه ما به‌عنوان یکی از نام‌های برجسته در زمینه تأمین انواع شیشه ضدگلوله شناخته شده و امکان خرید انواع گلس مقاوم به ضربه و گلوله را برای شما عزیزان فراهم کرده است. در صورت تمایل به کسب اطلاعات دقیق در مورد قیمت‌ها، می‌توانید به وب‌سایت شرکت مراجعه نمایید. لیست قیمت شیشه­ های ضد گلوله در وب‌سایت ما بر اساس نوع محصول و برند تولید‌کننده آن در دسترس قرار دارد و در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر، تیم مشاوران این شرکت در خدمت شما هستند.

رنگ شیشه ضد گلوله:

شیشه‌های ضد گلوله معمولی به دلیل ضخامت آنها، عمدتاً با رنگ سبز ظاهر می‌شوند. هر چه شیشه ضخیم‌تر باشد، رنگ آن سبز و تیره‌تر به نظر می‌آید. به همین دلیل، بسیاری از شیشه‌های ضد گلوله به دلیل ضخامت بالا، در اکثر مواقع با رنگ سبز مشاهده می‌شوند. با این حال، با اعمال لمینیت بر روی آنها، می‌توان انواع رنگ‌های دیگر را در شیشه ایجاد کرد تا در بازار با رنگ‌بندی‌های متنوعی عرضه شوند.

استاندارد بین‌المللی شیشه ضد گلوله:

استاندارد بین‌المللی شیشه ضد گلوله تعیین می‌کند که در کلیه سمت‌های شیشه، محدوده‌های مقاومتی باید به‌اندازه کافی برای محافظت در برابر شلیک گلوله تعیین گردد. استانداردها در حالت‌های مختلف برای نیازهای متفاوت تعریف می‌شوند؛ مثلاً استاندارد UL752 ده سطح مقاومت در برابر گلوله را شناسایی می‌کند. به طور کلی، سطوح 1 تا 3 برای متوقف کردن گلوله‌های دسته‌های سه انواع تپانچه مختلف طراحی شده‌اند.

سطوح 4 تا 8 برای مقابله با یک تا پنج شلیک از تفنگ‌ها و مسلسل‌های مختلف (از جمله تفنگ‌های با توانایی بالا، تک‌تیرانداز و تفنگ‌های تاکتیکی) تعریف می‌شود. در حالی که سطوح 9 و 10 عمدتاً برای کاربردهای نظامی به کار می‌روند.

خصوصیات شیشه ضد گلوله:

در این مقاله، جزئیاتی راجع به شیشه‌های ضد گلوله و عملکرد آنها ارائه داده‌ایم. به ساختار چندلایه این شیشه‌ها و نقش پلی‌کربنات در لایه‌های آنها اشاره کرده و بر تأثیر این موارد در افزایش وزن شیشه نیز پرداخته‌ایم. همچنین، مزایای استفاده از این نوع شیشه و نکاتی درباره رنگ‌بندی آنها مطرح کرده‌ایم.

تأکید شده است که برای تعیین سطح مقاومت شیشه‌ها، استانداردهای خاصی وجود دارد که توصیف می‌کنند چگونه این شیشه‌ها در دسته‌بندی‌های مختلف قرار می‌گیرند. در ادامه، به بررسی ویژگی‌های دیگر شیشه‌های ضد گلوله می‌پردازیم:

1. لایه‌های PVB بدون رنگ برای شفافیت بالا: شیشه‌های ضد گلوله از لایه‌های PVB بدون رنگ برخوردارند که به شفافیت بالای شیشه کمک می‌کند.

2. کیفیت دید بسیار بالا بدون موج و انحرافی: این شیشه‌ها دارای کیفیت دید بسیار بالا هستند و هیچ موج و انحرافی در دید آنها ایجاد نمی‌شود.

3. طول عمر بالای شیشه به دلیل استحکام بالا: به دلیل استفاده از مواد با استحکام بالا، شیشه‌های ضد گلوله دارای طول عمر بلندی هستند.

4. امکان تولید در ابعاد و طرح‌های مختلف: این شیشه‌ها امکان تولید در ابعاد و طرح‌های متنوع را فراهم می‌کنند.

5. تولید شیشه ضد گلوله به‌صورت صاف و خم: این شیشه‌ها می‌توانند به‌صورت صاف و خم تولید شده و بر اساس نیاز مشتریان شکل‌دهی شوند.

سوال دارید؟ با ما تماس بگیرید:)

09120729724

66010017 66023214